Benelux Digital Europe Programme matchmakingevent
Voor wie?
Let op: dit evenement is bedoeld voor organisaties die al enige kennis en/of ervaring hebben met Europese programma’s. Dit event is niet bedoeld voor consultants.
Dit webinar en matchmaking evenement is interessant voor mbk'ers, bedrijven, onderzoekers/kennisinstellingen, overheidsinstellingen en organisaties gevestigd in België, Nederland of Luxemburg die:
- zich richten op het faciliteren van digitalisering en/of cybersecurity;
- geïnteresseerd zijn in de huidige en aankomende calls binnen het Europese Digital Europe Programme; en
- graag willen netwerken voor samenwerkingsmogelijkheden.
Waarom deelnemen?
De nieuwe reeks calls opent begin november 2025. Om u hierbij te ondersteunen nodigen wij u uit om deel te nemen aan dit event. Hierbij:
- leert u meer over de actuele en aankomende calls van het Digital Europe Programme via sprekers van de Europese Commissie;
- ontmoet u potentiële partners uit de hele Benelux-regio;
- kunt u uw projectideeën pitchen en samenwerkingskansen verkennen.
Programma
Wednesday 5 November
- 12:00 - 12:45 hour (CET)Binnentuin: inloop met lunch
- 12:45 - 13:00 hour (CET)Pauze / verplaatsen tussen binnentuin en auditorium
- 13:00 - 13:30 hour (CET)Auditorium: openingspresentatie door nationale contactpunten en Europese Commissie, inclusief korte uitleg over Digital Europe Programme & DEP4ALL en uitleg b2match-platform.
- 13:30 - 13:45 hour (CET)Pauze / verplaatsen tussen binnentuin en auditorium
- 13:45 - 15:00 hour (CET)Auditorium: presentatie over 6 onderwerpen door de Europese Commissie. Binnentuin: begeleide matchmakingsessies.
- 15:00 - 15:15 hour (CET)Pauze / verplaatsen tussen binnentuin en auditorium
- 15:15 - 16:30 hour (CET)Auditorium: presentatie over 5 onderwerpen door de Europese Commissie. Binnentuin: begeleide matchmakingsessies.
- 16:30 - 17:30 hour (CET)Netwerkborrel
Presentaties over verschillende onderwerpen
De sessies met de presentaties van de Europese Commissie duren 5 tot 10 minuten per onderwerp met voldoende tijd voor vragen.
In de eerste sessie komen de volgende onderwerpen over 'kunstmatige intelligentie (AI) en toepassingen in Europa' aan bod:
- Dataruimte voor productie
- Gezondheid: data-invoercapaciteit en datadiensten voor de Europese genomische data: data tools
- Gezondheid: data-invoercapaciteit en datadiensten voor de Europese genomische gegevens: dataopslag- en verwerkingscapaciteit
- AI toepassen: Generatieve AI voor de overheid – CSA
- Implementatie van geavanceerde multimodale AI-gebaseerde oplossingen in medische beeldvorming
- Samenwerkingsplatform voor het Europese verbonden en autonome voertuig van de toekomst
In de tweede sessie komen de volgende onderwerpen over 'digitale vaardigheden, identiteit en opkomende technologieën' aan bod:
- ELEVATE: Europese Liga van academies voor geavanceerde digitale vaardigheden
- Europese competitie voor geavanceerde digitale vaardigheden
- EU-wallets voor digitale identiteit
- Ondersteuning van de uitrol van mobiele rijbewijzen in de EU
- Testomgevingen voor virtuele werelden
Begeleide matchmakingsessies
De matchmakingsessies vinden plaats met 6 tot 9 statafels met elk een onderwerp, verspreid over de ruimte om de discussie te vergemakkelijken (2 tafels voor onderwerpen met veel deelnemers).
Elke sessie is verdeeld in 2 rondes van 30 minuten, zodat elke deelnemer over 2 onderwerpen kan pitchen. Als deelnemer wordt u gevraagd om vooraf een korte pitch voor te bereiden over:
- voor welke organisatie u werkt;
- hoe uw organisatie te vinden is op het B2Match-platform; en
- wat uw organisatie zou kunnen bijdragen aan een project binnen het betreffende onderwerp.
Tijdens de eerste sessie van 13:45 tot 15:00 uur is er matchmaking over de onderwerpen binnen het thema digitale vaardigheden, identiteit en opkomende technologieën.
Tijdens de tweede sessie van 15:15 tot 16:30 uur is er matchmaking over de onderwerpen binnen het thema kunstmatige intelligentie (AI) en toepassingen in Europa.
Daarnaast zijn er 2 tot 3 statafels beschikbaar waar u vragen kunt stellen aan de aanwezige nationale contactpunten.
Online deelname
De presentaties worden live gestreamd en opgenomen voor deelnemers die niet fysiek aanwezig kunnen zijn. Matchmaking en netwerken is echter alleen mogelijk op locatie.
Deelname en kosten
Het evenement vindt plaats op woensdagmiddag 5 november in Brussel. De inloop is vanaf 12:00 uur, het evenement start om 13:00 uur. De voertaal is Engels.
Deelname is gratis, maar registratie is verplicht. Eventuele reiskosten zijn voor eigen rekening.
Let op: er is een maximum aan het aantal deelnemers. Deelname wordt bepaald op basis van 'first come, first served'.
Aanmelden
Meld u aan via het online aanmeldformulier. U kunt u tot uiterlijk 30 oktober 2025 (einde werkdag) aanmelden.
Netwerkplatform
Dit event wordt georganiseerd in samenwerking met B2Match. Via dit platform kunt u een organisatieprofiel aanmaken om vooraf in contact te komen met potentiële partners. Ook kunt u hiermee na het event verder netwerken. Maak dus voor het event een profiel aan via het Digital Europe Programme matchmaking platform.
Meer weten?
- Lees meer over Digital Europe op onze informatiepagina
- Bekijk het overzicht van calls voor het hoofdwerkprogramma
- Bekijk het overzicht van calls voor het cybersecurity-werkprogramma
Vragen?
Dit webinar en matchmaking evenement wordt georganiseerd door de nationale contactpunten voor het Digital Europe Programme uit de Benelux (DEP4ALL). Team IRIS van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland is het nationale contactpunt voor Nederland.
Heeft u vragen over Digital Europe of dit event? Neem dan contact op met onze adviseurs Christiaan Meinsma en Mirthe Snoeijing via digital.europe@rvo.nl.
Praktische informatie
- Deelname is gratis
- Voertaal is Engels
- Aanmelden uiterlijk 30 oktober 2025.
- Brussel Start: 05 november 2025 - 12:00 Eind: 05 november 2025 - 17:30 Accommodatie: Herman Teirlinckgebouw Locatie: Brussel Aanmelden